sobota 31. května 2014

Cuketa patří k mé nejoblíbenější zelenině a mohu ji snad na 100 způsobů. Jako placičky, také zapečenou, obalovanou, nákyp, dušenou i smaženou, přidanou v perníku nebo v muffinách. Doufám, že všechny tyhle recepty vám sem jednou stihnu dát, protože všechny jsou úžasný. Tahle slaná verze patří k mým nejoblíbenějším:) 


Zapečená cuketa:
(2 porce)
  • 2 středně velké cukety
  • česnek podle chuti (já dávám tak 5 stroužků)
  • sůl
  • olivový olej (2PL)


Kuskusová směs:

  • kuskus (dle chuti a hladu, já dala necelý hrnek)
  • 1 cibulka
  • Zelenina (papriku, rajče, kukuřice), můžete dát co máte rádi nebo co je v lednici
  • Oblíbené koření na dochucení


1. Cukety jsem podélně rozřízla a vydlabala měkkou dužinu lžičkou (je lepší používat mladé cukety než ty velké, dřevnaté).
2. Připravené "vaničky" jsem zakápla olivovým olejem, vymačkala jsem do nich všechen česnek, rozetřela po celé cuketě a dala do pekáčku péct. (Lehce jsem podlila vodou a kapkou oliv. oleje).
V troubě jsem nechala cca 10 minut.
3. Mezitím jsem na pánvi na olivovém oleji osmahla cibulku a k ní přidala na drobno pokrájenou zeleninu, včetně nasekaného vnitřku z cukety (můžete i lehce rozmixovat, je lepší mít malé kousky aby to z plněné cukety nevypadávalo).
 4. Když byla směs téměř měkká, přidala jsem uvařený kuskus. Vše důkladně okořenit a osolit a promíchat. (Před tím, než kuskus zalévám horkou vodou, ho na sucho restuji na pánvi. Dostane pak lepší chuť:))
5.  Cukety jsem vyndala z trouby, naplnila kuskusem a překryla sýrem. (Na fotce mám i šunku, kterou jsem potřebovala zpracovat.)
6. Vše jsem dala na dalších 15-20 minut péct.
Podávala jsem se zbylou kuskusovou směsí.
Tip: Tato varianta cukety lze obměňovat, podle surovin a chutě. V náplni může být místo kuskusu rýže nebo bulgur. Zelenina podle sezóny a kdo má raději maso, může přidat kuřecí kousky nebo mleté maso.

Tagged: , ,

0 komentářů:

Okomentovat