pondělí 16. června 2014

Moje oblíbená a celkem krátká sezóna jahod začala. Těch na zahrádce je jen na rozmačkání s cukrem a mlékem nebo na můj oblíbený jahodový koktejl. Vedlejší vesnice ale nabízí samosběr za 39 kč/1 kg. Za necelý půl hodinky jsme měli skoro 9 kg jahod. Z většiny jsme ještě večer udělali super marmeládu, část velkých jahod přišla do mrazáku a nějaký jsem nechala stranou na pečení. Recept na buchtu mám od kamarádky původně s kiwi ovocem, ale trošku jsem si časem upravila dávkování a krém a ovoce dávám podle sezóny. Buchtu můžete mít do 30 minut hotovou celou :-) Vypadá krásně a chutná ještě líp. Já jsem pekla z domácí čerstvě namleté mouky z jednozrnky a na celkovém výsledku to bylo hodně znát.

Těsto:
  • 1,5 hrnku hladké mouky
  • 1 hrnek třtinového cukru
  • 4 vejce
  • 8 lžic oleje
  • vlažná voda podle potřeby
  • půl sáčku kypřícího prášku
1. Cukr a vajíčka jsem metličkou vyšlehala do světle žluté pěny, poté přidala olej a kapku vlažné vody.
2. Promíchala jsem a postupně přisypávala mouku.
3. Vylila jsem na vymazaný a hrubou moukou vysypaný plech a dala péct cca na 20 minut.( Při 180C)
Mezitím připravíme krém:

Krém:
  • 1 pomazánkové máslo
  • 1 šlehačka
  • 1 zakysaná smetana
  • vanilkový cukr dle chuti
1. Pomazánkové máslo jsem vyšlehala se šlehačkou do tuha a přidala smetanu. Podle chuti můžete dosladit cukrem, já už jsem žádný nepřidávala protože mi přišel sladký korpus.
2. Buchtu potřeme směsí a poklademe jahodami.
3.Všechno se pak zalije pudinkem nebo želé. Pudink doporučuji vařit ve vodě aby bylo ovoce vidět.


Já jsem na zalití zvolila Agar, který bych ráda vyzdvihla.  Dá se koupit ve zdravé výživě, cca 30g okolo 100 kč. Vyrábí se z červených mořských řas a obsahuje spoustu minerálních látek, jodu, hořčíku, vápníku, železa a jiných vitamínů. Pomáhá při zácpě, nadváze, vysokém krevním tlaku a tak dále. Myslím, že se vyplatí si těch pár korun připlatit než do sebe cpát želatinu- vývar z kostí, šlach a jiných odpadů z jatek..:) Dobrou chuť:)

0 komentářů:

Okomentovat