čtvrtek 5. února 2015

Po tom, co jsem z tvarohového fake cheesecaku úspěšně vytvořila sopku (jo, fakt se mi to povedlo), jsem se vrhla na pravý cheesecake. Vlastně jsem svůj první cheesecake chtěla dělat tvarohový, protože jsem to nikdy před tím nedělala, a protože pravý cheesecake vyjde skoro na 200kč. (Tím vás nechci děsit, rozhodně se vyplatí ho zkusit a určitě budete šikovnější než já).Nechtěla jsem na poprvé všechny ty Philadelphie a Mascarpone zkazit. Dobře jsem udělala:D. Ale teď už jsem chytřejší a zkušenější (haha) .Kecám. Prostě jsem proseděla dva dny u počítače, sjížděla všechny poučky, rady, recepty a video recepty. A zas taková věda to nebyla:) Můj fail spočíval ve zbytečně dlouhém míchání surovin na 3-4 obrátky v mixéru. Na podruhé jsem vsadila na ruční mícháníčko a dopadlo tooo...wait for it...
K mému chuťovému uspokojení. Vzhledově bych tam něco našla, ale to zachránil jahodový sirup...


Takže. Celý cheesecake není vůbec těžký, jen je finančně náročnější, ale rozhodně se to pak chuťově vyplatí. Takže nenahrazovat ničím, pokud chceme cheesecake. Pokud chceme tvarohovou buchtu, která taky není špatná, ale není to prostě cheesecake, můžeme nahradit čím chceme. Originální recept jsem našla na Joy of baking. Docela jsem se smála, když tam paní dávala kilo sýru (teda sýru, je to spíš kalorická bombička), půl kila cukru a ještě dolévala smetanu. Prohledala jsem pak ještě několik receptů. Některé používali jen Philadelphii, jiné i Mascarpone, některé smetanu, jiné lučinu. Chtěla jsem udělat jen Philadelphiový, ale v Globusu jsem zjistila, že Mascarpone je levnější než Philadelphie. A tak jsem vzala 3 Phil. a jedno Mascarpone. 

Na jahodový cheesecake:
Náplň:
3 vaničky Philadelphie (3x 125g)
1 balení mascarpone (250g)
100g cukru krupice
1 lžíce vanilkového cukru (Prosím ne vanilinového! Já používám tenhle. Možné je použít i vanilkovou esenci, nebo vanilkový lusk- pokud není ani jedno, vynechte a přidejte trochu víc cukru krupice)
3 vajíčka
Korpus:
2 balení bebe sušenek (červené)
100g másla
Na jahodový vír:
5 jahod
1 lžíce moučkového cukru
lžíce vody
Na omáčku na celý cheesecake:
cca 10 jahod
2 lžíce moučkového cukru
pár lžic vody

1. Bebe sušenky dáme do vyšší nádoby a rozmixujeme ručním mixérem na úplný prášek. 
2. Máslo rozehřejeme na sporáku a vlijeme k sušenkám. Mícháme dokud nejsou sušenky nasáklé. 
3. Dortovou formu vyložíme pečícím papírem a sušenkovou hmotu nasypeme do formy. 
4. Rozložíme po dně, vytvarujeme nízké okraje a uhladíme obrácenou lžící. Dáme do ledničky.
5. Mascarpone smícháme s Philadelphií a cukrem i vanilkovým. Mícháme ručně a do hladka. 
6. Po jednom přidáváme vajíčka. Další přidáme když se jedno ,,zapracuje". 
7. V malém kastrůlku necháme povolit zmražené jahody s trochou vody a cukrem (cca 5 minut) a poté rozmixujeme.
8. Smetanovou směs nalijeme do korpusu a rozetřeme po celé ploše. Na to místy lžící naneseme jahodovou směs a špejlí si vytvoříme obrazec.
9. Dáme do předehřáté trouby na 190 stupňů, na jejíž dno dáme pekáč s vodou. ( Četla jsem i o variantě, kdy se forma obalí folií a peče se přímo ve vodě, ale to bych raději neriskovala:D). Voda je v troubě aby nám cheesecake nepopraskal. 
10. Po 40 minutách pečení troubu vypneme a cheesecake v ní necháme 30 minut dojít. 
11. Poté necháme zchladnout v pokojové teplotě a následně v ledničce. Po 3 hodinách by měl být ztuhlý. 
12. Pokud chceme, můžeme připravit polevu na celý cheesecake- stejně jako jsme dělali omáčku na vír, akorát, že nemixujeme, necháme v ní kousky ovoce.

0 komentářů:

Okomentovat