sobota 26. prosince 2015

Podle rčení, že :babičky ví co je dobré" je jasné, že vanilinové cukry to nebudou. Ty babička nekupuje už léte létoucí. A předražený krystal cukr fakt nemá cenu kupovat:-) Pokud se chcete utvrdit ve výrobě vlastního cukru, koukněte na: https://www.stream.cz/adost/10001802-vanilkove-a-vanilinove-cukry 

Takže pokud se rozhodnete pro výrobu vanilkové esence nebo cukru, je nejlepší si vanilku objednat. Ta v obchodech vás vyjde na poměrně hodně. Já jsem dělala poslední předvánoční objednávku na www. pravavanilka.cz a mohu jen chválit! Vanilka mi přede dveřmi přistála za dva dny a jsem z ní naprosto nadšená. Voňavá, masitá a dlouhá. Tentokrát jsem zkoušela Indonésii (chtěla jsem zjistit jak voní aroma sušených švestek a rozinek:)) kdy při objednávce 20ti lusků vyjde jeden na 20kč. Pokud chcete absolutní top kvalitu, zvolte Madagaskar, která vás při objednávce 20ti lusků vyjde na 30kč za lusk. Nejlépe je tedy objednat větší množství a třeba se s někým rozdělit.
 Hned došlo k nakládání do alkoholu i na cukr. Intenzitu cukru si můžete zvolit sami. Dáte-li více cukru a méně vanilky- do pečení pak prostě přijde víc cukru. Pokud chcete větší "koncentrát" luskami nešetřete. Já jsem na kilogram cukru použila 7 vanilkových lusků. (Někdo dává jen pět, někdo by dal deset- já zvolila cestu něco mezi-je to opravdu na vás).


Na 1kg vanilkového cukru
  • velkou dobře uzavíratelnou nádobu
  • 7 vanilkových lusků
  • 1kg cukru krystal
1. Vanilkové lusky podélně rozkrojte, ale nedokrojte až na prkénko, spodní část by měla zůstat spojená (něco jako rohlík na hot-dog).
2. Lusky dáme do sklenice a zasypeme cukrem. Necháme alespoň 2-3 týdny odležet a poté vše rozmixujeme.

Pokud byste jó spěchali, můžete mixovat rovnou. Někdo po měsíci lusky z cukru vyndá a nechá pouze aroma, ale já ji využívám do posledního
 zrnka:)













0 komentářů:

Okomentovat