úterý 9. února 2016

Klasické bílé nadýchané houstičky. Nejlepší teplé samozřejmě:-)
Po delší době jsem dostala chuť na bílé nadýchané pečivo. V obchodě ho nekupuji vůbec a i nákup chleba jsem značně omezila- když už ho kupuji, tak v ozkoušené pekárně a většinou kváskový, nejlépe 100% žitný. A když už přišla chuť na pečivo tak jedině domácí. Recept je opravdu jednoduchý, chce to jen trochu času na kynutí.  Housky jsou krásně měkké, nadýchané a o dost více syté než ty z obchodu.

Na 12 housek
500g hladké mouky
1 ČL cukru
1 kostka droždí (3/4 by stačily taky)
250-300 ml vlahého mléka
3 PL másla (rozpuštěného)
1 ČL soli
mák, sůl, sezam na posyp
(je možné přidat vejce do těsta i na potření, ale protože jsem neměla domácí tak jsem vejce raději vynechala)


1.V míse smícháme cca 2PL mouky, cukru, droždí a cca 100ml mléka a necháme vzejít kvásek.
2. Poté přidáme zbývající ingredience kromě věcí na posyp a vypracujeme těsto. Mělo by být hezky vláčné.
3. Dáme kynout na 1 hodinu.
4. Těsto rozdělíme na cca 12 stejně velkých kousků, ty rozdělíme vždy po třech kouscích, vyválíme a upleteme housky které potřeme vejcem (vodou) a posypeme sezamem, solí, mákem. Můžeme nechat ještě 15 minut kynout, ale já než jsem dopletla poslední tak jsem měla vykynuto znovu:)
5. Pečeme při cca 150-200 stupních po dobu cca 20 minut. Až nahoře zezlátnou je hotovo. Housky nepřepečte, byly by moc tvrdé.



0 komentářů:

Okomentovat