pondělí 16. června 2014

Po víkendové návštěvě jednoho úžasného ,,hokynářství"v Hořicích jsem dostala chuť na trochu Indie:) Jelikož u nás o Indické koření není nouze měla jsem z čeho vybírat. Nakonec jsem použila pro všechny asi nejznámější: garam masalu, konkrétně tuto.  Často se nazývá koření pěti vůní. Složení koření se v Indii oblast od oblasti může měnit. Základem je ale koriandr, římský kmín, muškátový oříšek, kardamon, hřebíček...někdy může být i fenykl, bobkový list. Samozřejmě, že pokud se v Indickém koření vyznáte lépe než já (což je dost možné) ,nejlepší je, mít koření celé a namíchat si ho a nadrtit v hmoždíři dle libosti. Já jsem zatím začátečník, ale hodně mě Indické koření chytlo a doufám, že vám s ním brzo připravím další recept:)

Na placičky:
  • 1 květák
  • 1paprika
  • 2 cibule (červená, bílá)
  • česnek (podle chuti)
  • 2 vejce
  • mouka
  • garam masala (3 lžičky)
  • kurkuma (1 lžička)
  • olivový olej


1. Květák jsem omyla, ,,rozrůžičkovala" a dala vařit do měkka.
2. Mezitím jsem oloupala a nakrájela cibule a na troše olivového oleje osmahla spolu s česnekem nakrájeným na kolečka. Já dala asi 10 stroužků, protože ho mám fakt ráda, ale podle chuti.
3. Přidala jsem na kostky nakrájenou červenou papirku ( červenou pro hezkou barvu placiček:)) a chvíli restovala.
4. Uvařený květák jsem slila, rozmačkala v hrnci šťouchadlem na brambory a přidala směs z pánve. 5. Osolila jsem to a přidala jsem masalu, 2 vajíčka a trochu mouky tak,aby vzniklo těstíčko.
5. Na plech vyložený pečícím papírem jsem lžící dělala placičky a dala péci do 200C asi na 15 minut. Placičky by měli z vrchu zezlátnout. Udělala jsem k nim jogurt z chat masaly, koriandru a římského kmínu.





























K placičkám jsme měli zbytek bramborové kaše (což 2x indický není, ale což). Umím si je představit jen s pečivem, naanem nebo samotné.

0 komentářů:

Okomentovat