neděle 15. listopadu 2015

Receptů na chilli con carne najdete spoustu. Co kuchař, to recept. Já jsem svoje první (už to je celkem dávno) zkoušela z mletého masa a bylo výborné. Od té doby jsem ho dělala ještě několikrát- pozměnila jsem suroviny a většinou už používám místo masa sojový granulát. Někdy ho podávám s tortilami, jindy s rýží. V originálních receptech se často uvádí hořká čokoláda a přidaný cukr, ale myslím že netřeba. Ozkoušejte moji verzi a poté si recept upravte dle vlastní fantazie:-) Můžete přidat rajčata,čerstvé chilli papričky místo soji samozřejmě maso, můžete vynechat papriku nebo třeba přidat hrst červené čočky. Nemůžeme pak sice mluvit o "pravém" chilli con carne ale těch verzí je tolik, že ani nevím jestli existuje opravdu jen to jedno pravé chilli con carne:)


Moje verze: 
(3 porce)

  •  2 hrsti uvařených adzuki fazolek (namáčím a vařím den předem)
  • 2 hrsti kukuřice
  • 1/2 balení sojového granulátu
  • 1 plechovka rajčatového protlaku
  • 4 cibule
  • 1 žlutá paprika
  • 1 PL papriky
  • 1PL majoránky/dobromyslu
  • 1/2 ČJ římského kmína
  • 1/2 ČJ kurkumy
  • 1/2 chilli (množství záleží na vás)
  • 4 cibule (já cibuli miluji, ale můžete dát klidně jen dvě)
  • 3 stroužky česneku
  • 2 PL oleje
  • Sůl  
1.  Oloupeme a nakrájíme cibuli (půlkolečka), česnek (plátky), papriku (nudličky)
2. Přivedeme k varu vodu v hrnci a bez pokličky vaříme cca 10-15 minut. Mezitím...
3. Rozpálíme olej v hlubší pánvi a vhodíme do ní  cibuli a česnek, 5 minut zprudka restujeme
4. Přidáme všechno koření a další dvě minuty míchámě
5. Přimícháme fazolky, kukuřici, papriku,protlak a granulát. Přidáme trochu vody abychom získali požadované množství omáčky
6. Vaříme ještě 10 minut. Dosolíme a podáváme:-) Vhodná příloha jsou tortily a rýže, zdobit můžete kopečkem zakysané smetany a chilli papričkou.


0 komentářů:

Okomentovat