neděle 25. ledna 2015

Výborná a přesto velmi jednoduchá a poměrně rychlá polévka. Základem je kuřecí vývar, který opravdu doporučuji použít, protože si neumím představit, že by ta polévka chutnala tak báječně jen s kostkou. Kuřecí vývar mám připravený a zmražený v sáčcích, přesně pro tyto případy. Vařím ho asi 3 hodiny ze skeletů, křídel a kůží, spolu s bylinkami a zeleninou. 



  Na 4-5 porcí: 


  • 240g bílé části pórku ( to jsou cca dvě bílé části z poměrně velkého pórku, já měla přerostlý a tak jsem použila jen jednu a kousek zeleného- proto ta polévka na fotce není úplně bílá jak má originálně vypadat)
  • 400g brambor
  • 1 střední cibule
  • 30g másla
  • 1l kuřecího vývaru
  • sůl
  • bílý pepř
  • 100ml mléka
  • 100ml 30% smetany (Já použila dohromady za mléko a smetanu jeden kelímek 12% smetany)

Na dozdobení:

  • 1 lžička nasekané pažitky (Na fotce petřželka, protože nejsem Maruška od 12 měsíčků a pažitka teď prostě nebyla. Ale chuťově by se hodila určitě víc.)
  • 1 lžíce olivového oleje

1. Brambory oloupeme a nakrájíme na menší kostky
2. Cibuli a pórek očistíme a nakrájíme na jemno
3. V hrnci rozehřejeme máslo a cibulku s pórkem necháme zesklovatět. 
4. Přidáme nakrájené brambory, 2 minuty restujeme
5. Zalijeme vývarem, osolíme, opepříme a přivedeme k varu. Vaříme do změknutí brambor.
6. Vše rozmixujeme ponorným mixérem a pokud chceme polévku extra jemnou, přecedíme zpět přes jemné síto (já jsem to nedělala). 
7. Přidáme smetanu a mléko a dle chuti dosolíme, dopepříme.
8. Polévka se původně, dle francouzské receptury podávala studená, ale servírovat ji můžeme i teplou. 
9. Na talíři zdobíme olivovým olejem a nasekanou pažitkou. 

Dobré chuti přeju:)




0 komentářů:

Okomentovat