pondělí 14. prosince 2015

S prvním mrkvovým dortem to bylo trochu jako s prvním cheesecakem (nebyla to sice sopka, ale dobře nedopad). Dělala jsem ho podle nějakého "zaručeně nejlepšího" receptu z nějakého českého blogu. Dopadlo to spíš jako klasická třená buchta s trochou mrkví. Zkrátka po tom vláčném,lehce kořeněném rozpadajícím se dortu ani známka. Takže jsem začala hledat na amerických stránkách, kde je zase kámen úrazu to neskutečné množství cukru i oleje, které se do každého receptu dává.

Recept který se mi nejvíc líbil jsem našla jako layer cake, takže množství těsta bylo na tři patra. A já jsem chtěla něco velikostně sympatického (menší forma na dort). Takže jsem vše vydělila dvěma, ubrala jsem cukr a nahradila ho třtinovým. ubrala jsem olej, přidala jsem vajíčko,rozinky a ořechy, které v receptu nebyly. No možná ještě nějaké úpravy tam byly. Pekla jsem na 180C a místo 40 minut asi hodinu a půl. A polevu jsem nedělala z philadelphie ale z ricotty, kterou jsem koupila v Grand Moravii (množství jsem také několikrát podělila..:D)

Tradáá..pokud vás honí mlsná tak postup receptu je vážně jednoduchý (hrníčkovala jsem) a výsledek dosti efektivní!:) Množství je na menší dortovou formu s tím, že dort byl opravdu vysoký. Můžete ho udělat i do formy klasické s tím, že bude nižší nebo jednoduše zdvojnásobte suroviny.
PS: na obrázku jsem našla roztomilý carrot caky pro panenky, takže to plánuji péct doma se ségrou o víkendu!:-D
Korpus: 
  • Třičtvrtě hrnku oleje (pořád je to dost, ale víc jsem se ubírat bála kvůli konzistenci)
  • 1 hrnek třtinového cukru
  • 4 vejce (nebo 3 velká)
  • 1 ČL vanilkového extraktu
  • (necelé) 2 hrnky hladké mouky
  • 1/2 PL skořice
  • 1 ČL jedlé sody
  • 1 ČL soli
  • 1 ČL prášku do pečení
  • 1/2 ČL mletého muškátového ořechu
  • špetka mletého hřebíčku
  • cca 4-5 velké mrkve (asi 2 a půl hrnku mi to vyšlo)
  • hrst nasekaných vlašských ořechů
  • hrst rozinek ( kdo chce, ořechy a rozinky vynechá)
Krém: 
  • 300g ricotty (můžete použít i Lučinu nebo Philadelphii. Pokud chcete krému víc, nebo dvakrát promazávat,nebojte se přidat)
  •  5 PL moučkového cukru (v původním receptu bylo 6 hrnků!:D)
  • šťáva z jednoho citronu 
1. Dortovou formu vymažeme olejem a vysypeme polohrubou moukou
2. Troubu dáme předehřát na 180C
3. V míse smícháme cukr, olej a po jednom vmícháme i vejce (já preferuji ruční práci, pokud chcete mixovat dejte pozor aby se suroviny akorát tak spojily ale nepřešlehaly!). Přidáme i extrakt.
4. V druhé míse smícháme všechny suché ingredience (sodu,sůl,prášek do pečiva, mouku, koření)
5. Sypké ingredience přimícháme k mokrým a důkladně promícháme, dokud nevyznikne hezky spojené těsto.
6. Oloupeme a najemno nastrouháme mrkev a přidáme ji k těstu. Promícháme. Pokud dáváme rozinky a ořechy teď je ta správná chvíle:)
7. Dáme péci do trouby na 180C. Tady jsem byla překvapená jak dlouho jsem dort pekla- dobrá hodina a dvacet minut. Takže podle vašich zkušeností s troubou a podle korpusu který jste zvolili-po půl hodině určitě kontrolujte špejlí. Jakmile se nic nelepí a špejle není mokrá je hotovo.
8. Dort vyndáme a necháme zchladnout na pokojovou teplotu.

¨

9. Připravíme krém: smícháme riccotu/lučinu/philadelphii s citronovou šťávou a cukrem. Kdyby byl krém moc řidký, přisypte ještě trochu cukru. 

10. Dort prořízneme (já jsem řezala jen jednou,můžete i dvakrát) a poté dort potřeme krémem ze všech stran. 

11. Nejlépe nechat uležet do druhého dne a poté podávat. Vydrží zakrytý v ledničce cca 4 dny:) 


Mobilová kvalita závěrečné fotky snad celkový dojem nezkazí:)






 

0 komentářů:

Okomentovat